Piątek 12/12/2025
Dramat | Obyczajowy | 100 min
To poruszająca opowieść o kobiecie i rodzinie wystawionej na próbę w świecie przemocy, niespełnionych ambicji i narastającego chaosu. 14-letni Dawid opiekuje się młodszym bratem i próbuje sprostać oczekiwaniom matki, która chce wyrwać się z toksycznej przeszłości i zacząć od nowa, bez męża osadzonego w więzieniu. Choć chłopak ma talent i siłę, to w codzienności rozpiętej między szkołą, domem i ulicą coraz trudniej mu zachować kontrolę. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, gdy w ich życie wkracza Konrad – jedyny dorosły, któremu Dawid naprawdę ufa. To jednak dopiero początek burzliwych wydarzeń, które mogą ostatecznie rozbić tę rodzinę… albo ją ocalić. czytaj więcej
Dramat | 77 min
CAMPER - nagrodzony na Festiwal Młodzi i Film debiut fabularny Łukasza Suchockiego, w kinach już od 12 grudnia. Uniwersalna i bezpretensjonalna opowieść o poszukiwaniu siebie, życiowych wyborach i relacjach.
W rolach głównych: Dagmara Brodziak, Aleksandra Jachymek, Michał Krzywicki, Szymon Milas Światowa premiera filmu CAMPER odbyła się na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Mostra w São Paulo.
Pokazywany był także na Festiwalu Młodzi i Film, Kino na Granicy/ Hranici oraz Tofifest Film Festival. W Koszalinie film został nagrodzony dwoma nagrodami, w tym Jantarem w kategorii odkrycie aktorskie - rola kobieca dla Dagmary Brodziak i Aleksandry Jachymek, za "wiarygodny portret młodych współczesnych kobiet".
"Camper" otrzymał także Nagrodę Specjalną Stowarzyszenie Kin Studyjnych, za "wyjątkowy powiew świeżości łączący w sobie unikalny styl wizualny, narracyjną dynamikę oraz śmiałe podejście do poruszanych tematów" czytaj więcej
W rolach głównych: Dagmara Brodziak, Aleksandra Jachymek, Michał Krzywicki, Szymon Milas Światowa premiera filmu CAMPER odbyła się na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Mostra w São Paulo.
Pokazywany był także na Festiwalu Młodzi i Film, Kino na Granicy/ Hranici oraz Tofifest Film Festival. W Koszalinie film został nagrodzony dwoma nagrodami, w tym Jantarem w kategorii odkrycie aktorskie - rola kobieca dla Dagmary Brodziak i Aleksandry Jachymek, za "wiarygodny portret młodych współczesnych kobiet".
"Camper" otrzymał także Nagrodę Specjalną Stowarzyszenie Kin Studyjnych, za "wyjątkowy powiew świeżości łączący w sobie unikalny styl wizualny, narracyjną dynamikę oraz śmiałe podejście do poruszanych tematów" czytaj więcej
Dramat psychologiczny | 107 min
Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten Jedyny. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji.
To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy.
Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc.
Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.
Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć. czytaj więcej
To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy.
Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc.
Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.
Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć. czytaj więcej
Komediodramat | 98 min
W filmie „Eleanor Wspaniała” June Squibb daje popis swoich umiejętności aktorskich, wcielając się w rolę dowcipnej 94-letniej Eleanor Morgenstein. Debiut reżyserski Scarlett Johansson to komicznie przejmująca opowieść o tym, jak historie, które słyszymy, stają się historiami, które opowiadamy.
Eleanor Morgenstein przenosi się z Florydy do Nowego Jorku, aby zamieszkać z córką i wnukiem, z nadzieją, że nawiąże z nimi więź. Zamiast tego czuje się coraz bardziej zagubiona i niewidzialna. Przypadkiem trafia do grupy wsparcia, do której nie do końca pasuje. Opowiada tam historię, która przynosi jej uwagę, której nie chciała.
Eleanor ponosi konsekwencje swojej opowieści, gdy młoda studentka dziennikarstwa Nina(Erin Kellyman) zaczyna traktować ją jako mentorkę. Ale kiedy sprawy idą zbyt daleko, Eleanor musi zmierzyć się z prawdą.
W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson stworzyła ciepły, poruszający łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo.
Ta opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o skomplikowanych ludzkich relacjach. czytaj więcej
Eleanor Morgenstein przenosi się z Florydy do Nowego Jorku, aby zamieszkać z córką i wnukiem, z nadzieją, że nawiąże z nimi więź. Zamiast tego czuje się coraz bardziej zagubiona i niewidzialna. Przypadkiem trafia do grupy wsparcia, do której nie do końca pasuje. Opowiada tam historię, która przynosi jej uwagę, której nie chciała.
Eleanor ponosi konsekwencje swojej opowieści, gdy młoda studentka dziennikarstwa Nina(Erin Kellyman) zaczyna traktować ją jako mentorkę. Ale kiedy sprawy idą zbyt daleko, Eleanor musi zmierzyć się z prawdą.
W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson stworzyła ciepły, poruszający łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo.
Ta opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o skomplikowanych ludzkich relacjach. czytaj więcej
Dramat | Komedia | 106 min
Grupa nastoletnich ministrantów, sfrustrowana obojętną postawą dorosłych i instytucji Kościoła wobec niesprawiedliwości społecznej, postanawia wdrożyć własny, nietypowy plan moralnej odnowy. Uzbrojeni w młodzieńczy bunt i własną interpretację Pisma Świętego, zakładają podsłuch… w konfesjonale, by lepiej poznać swoich sąsiadów. Zamaskowani jak Zorro, z ambicjami w stylu Robin Hooda, stają się sędziami w swoim osiedlowym świecie — pomagają potrzebującym, wymierzają kary za grzechy. Jednak ich misja szybko wymyka się spod kontroli: idealistyczny kodeks honorowy zaczyna się kruszyć, a granica między dobrem a złem staje się niebezpiecznie cienka.
„Ministranci” to przejmujący portret młodych ludzi szukających prawdy w świecie pełnym hipokryzji, tajemnic i przemilczeń. To film o dojrzewaniu w cieniu wiary – i o dorosłych, którzy często zawodzą. czytaj więcej
„Ministranci” to przejmujący portret młodych ludzi szukających prawdy w świecie pełnym hipokryzji, tajemnic i przemilczeń. To film o dojrzewaniu w cieniu wiary – i o dorosłych, którzy często zawodzą. czytaj więcej
Kino Luna zaprasza na dwudniowy finał Festiwalu Filmów o sztuce On Art! Już 11 i 12 grudnia (czwartek i piątek) zaprezentujemy krótko i długometrażowe filmy o sztuce z całego świata.
W programie są też prelekcje oraz panele dyskusyjne z udziałem twórców.
Plan pokazów festiwalowych:
Piątek, 12 grudnia
18.00 - przywitanie
18:15 CYKL ZAUWAŻ MNIE (18:30-19:00)
Trasfigurazione | Włochy, 2024, reż. Marco Balbi Dipalma, 1 min
Another Hitchcock Supercut | Austria, 2024, reż. Dina Yanni, 2 min
Embrace of the Unknown | Jordania, 2024, reż. Ghalia Khaled Haddad, 10 min
(عيب) Shame | Liban, 2024, reż. Hadi Moussally, 4 min
Resilence, 7 min, Iran, 2024 r., reż. Mohammad Tabrizi, video art. (selekcja Dance&Music)
Maldonne | Francja, 2024, reż. Leïla Ka, Josselin Carré, 15 min
Saidalo | Polska, 2024, reż. Julia Bui, 5 min
I’m Here, 6 min., Wielka Brytania, 2024 r., reż. Samantha Shay, teledysk (selekcja Dance&Music)
19:05 Ogłoszenia
19:15 CYKL POSŁUCHAJ MNIE
Vision, Dania, 2025 r., reż. Susanne Layla Petersen, 4 min
Dancing with Time | Kanada, 2024, reż. Marie Lavorel, Tamar Tembeck, Paul Tom, 22 min
Panel dyskusyjny (19:40–20:00)
Julia Welman: Sztuka kobiet
CYKL ZOBACZ MNIE (20:00–21:15)
A Conversation About Faces | Polska, 2024, reż. Helena Jabłonowska, 6 min
Anatomy of a Portrait | Francja, 2025, reż. Manav Menon, 1 min
Plastique | Stany Zjednoczone, 2024, reż. Jagger Waters, 2 min
Faces of Agata | Polska, 2023, reż. Małgorzata Kozera, 73 min
Panel dyskusyjny (21:25–21:45)
Portret kobiety w sztuce filmowej
21:50 - Pożegnanie
Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej – NextGenerationEU, w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, inwestycja A2.5.1 „Wsparcie działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych w Polsce”. czytaj więcej
W programie są też prelekcje oraz panele dyskusyjne z udziałem twórców.
Plan pokazów festiwalowych:
Piątek, 12 grudnia
18.00 - przywitanie
18:15 CYKL ZAUWAŻ MNIE (18:30-19:00)
Trasfigurazione | Włochy, 2024, reż. Marco Balbi Dipalma, 1 min
Another Hitchcock Supercut | Austria, 2024, reż. Dina Yanni, 2 min
Embrace of the Unknown | Jordania, 2024, reż. Ghalia Khaled Haddad, 10 min
(عيب) Shame | Liban, 2024, reż. Hadi Moussally, 4 min
Resilence, 7 min, Iran, 2024 r., reż. Mohammad Tabrizi, video art. (selekcja Dance&Music)
Maldonne | Francja, 2024, reż. Leïla Ka, Josselin Carré, 15 min
Saidalo | Polska, 2024, reż. Julia Bui, 5 min
I’m Here, 6 min., Wielka Brytania, 2024 r., reż. Samantha Shay, teledysk (selekcja Dance&Music)
19:05 Ogłoszenia
19:15 CYKL POSŁUCHAJ MNIE
Vision, Dania, 2025 r., reż. Susanne Layla Petersen, 4 min
Dancing with Time | Kanada, 2024, reż. Marie Lavorel, Tamar Tembeck, Paul Tom, 22 min
Panel dyskusyjny (19:40–20:00)
Julia Welman: Sztuka kobiet
CYKL ZOBACZ MNIE (20:00–21:15)
A Conversation About Faces | Polska, 2024, reż. Helena Jabłonowska, 6 min
Anatomy of a Portrait | Francja, 2025, reż. Manav Menon, 1 min
Plastique | Stany Zjednoczone, 2024, reż. Jagger Waters, 2 min
Faces of Agata | Polska, 2023, reż. Małgorzata Kozera, 73 min
Panel dyskusyjny (21:25–21:45)
Portret kobiety w sztuce filmowej
21:50 - Pożegnanie
Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej – NextGenerationEU, w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, inwestycja A2.5.1 „Wsparcie działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych w Polsce”. czytaj więcej
Dramat psychologiczny | 85 min
Jeden z najważniejszych tytułów berlińskiej sekcji Perspectives. Kryminalne kino moralnego niepokoju, czarno-biały film, w którym nic nie jest czarno-białe. Debiut węgierskiego reżysera Bálinta Dániela Sósa stawia bohatera przed dramatycznym wyborem: czy skłamać w obronie syna, czy ujawnić prawdę, która może na zawsze zmienić życie 12-latka? Sándor, wdowiec z dwójką dzieci, próbuje rozpocząć nowe życie i nowy związek. Cichą euforię gasi jednak wypadek podczas przyjęcia u partnerki i jej córeczki. Kogo chronić, o co walczyć, a przede wszystkim komu wierzyć? Sós dostrzega i ubiera w szaty greckiej tragedii dylematy, które na co dzień towarzyszą rodzicielstwu, precyzyjnie trafia w kwestie zaufania i nawigowania pomiędzy miłością do dzieci a potrzebą akceptacji ze strony dorosłych i koniecznością przestrzegania norm społecznych. I jak w żadnej opowieści o ojcostwie, tak i w tej nie mogło zabraknąć czarnego humoru.
Za sprawą formalnych wyborów film Sósa uniwersalizuje historię: czerń i biel czynią ją ponadczasową, a zaskakujące ujęcia architektury budują świat etycznej dystopii i zanurzają nas w labiryncie dorosłości, pełnym wewnętrznych konfliktów i błędów popełnianych w najlepszych intencjach. czytaj więcej
Za sprawą formalnych wyborów film Sósa uniwersalizuje historię: czerń i biel czynią ją ponadczasową, a zaskakujące ujęcia architektury budują świat etycznej dystopii i zanurzają nas w labiryncie dorosłości, pełnym wewnętrznych konfliktów i błędów popełnianych w najlepszych intencjach. czytaj więcej
Dramat | 118 min
Grace (Jennifer Lawrence) i Jackson (Robert Pattinson) wprowadzają się do położonego na odludziu domu, by wkrótce powitać na świecie swoje pierwsze dziecko. Nowe życie okazuje się dużo trudniejsze niż oczekiwali. Spędzająca długie dni jedynie z dzieckiem, Grace zaczyna przejawiać coraz dziwniejsze zachowania. Niekontrolowane fale pożądania, irracjonalnego lęku czy nawet agresji, wprowadzają w życie rodzinne coraz większy chaos. W miarę, jak rzeczywistość Grace ustępuje miejsca dzikim fantazjom, staje się jasne, że dzieje się z nią coś bardzo niepokojącego. czytaj więcej
