23. WJFF: PASAŻER ANDRZEJ MUNK
Dokumentalny | 83 min
Po seansie odbędzie się spotkanie z reżyserem Michałem Bielawskim, które poprowadzi Michalina Majewska.
Barwny portret prekursora polskiej szkoły filmowej i jednocześnie tragiczna historia człowieka, na którego życiu odcisnęły piętno wojna i stalinizm. Andrzej Munk podczas okupacji ukrywał się pod zmienionym nazwiskiem, przeszedł przez Powstanie Warszawskie, a później jako przekonany socjalista zaangażował się w powojenną odbudowę. Talent, który objawił w łódzkiej filmówce, kazał mu w „Człowieku na torze” zakwestionować socrealistyczne reguły. W kolejnych filmach, „Eroice” i „Zezowatym szczęściu”, rozprawiał się z polskimi bohaterskimi mitami, sięgając po groteskę i tragifarsę. Śmierć w wypadku samochodowym w wieku 41 lat przerwała prace nad przejmującą „Pasażerką”, filmem, który mógł stać się przepustką Munka do światowej kariery. We wspomnieniach znajomych jawi się jako człowiek pełen sprzeczności - skryty, czujny i zdystansowany, a jednocześnie łaknący beztroskiej zabawy i pełen szalonych pomysłów. Biograficzną opowieść o Andrzeju Munku zbudowano na kanwie kronik z epoki, wywiadów z samym bohaterem i jego przyjaciółmi oraz fragmentów osobistej korespondencji
Festiwale i nagrody: 22. Millennium Docs Against Gravity (Wyróżnienie Stowarzyszenia Kin Studyjnych), 65. Krakowski Festiwal FIlmowy
czytaj więcej
Barwny portret prekursora polskiej szkoły filmowej i jednocześnie tragiczna historia człowieka, na którego życiu odcisnęły piętno wojna i stalinizm. Andrzej Munk podczas okupacji ukrywał się pod zmienionym nazwiskiem, przeszedł przez Powstanie Warszawskie, a później jako przekonany socjalista zaangażował się w powojenną odbudowę. Talent, który objawił w łódzkiej filmówce, kazał mu w „Człowieku na torze” zakwestionować socrealistyczne reguły. W kolejnych filmach, „Eroice” i „Zezowatym szczęściu”, rozprawiał się z polskimi bohaterskimi mitami, sięgając po groteskę i tragifarsę. Śmierć w wypadku samochodowym w wieku 41 lat przerwała prace nad przejmującą „Pasażerką”, filmem, który mógł stać się przepustką Munka do światowej kariery. We wspomnieniach znajomych jawi się jako człowiek pełen sprzeczności - skryty, czujny i zdystansowany, a jednocześnie łaknący beztroskiej zabawy i pełen szalonych pomysłów. Biograficzną opowieść o Andrzeju Munku zbudowano na kanwie kronik z epoki, wywiadów z samym bohaterem i jego przyjaciółmi oraz fragmentów osobistej korespondencji
Festiwale i nagrody: 22. Millennium Docs Against Gravity (Wyróżnienie Stowarzyszenia Kin Studyjnych), 65. Krakowski Festiwal FIlmowy

Po seansie odbędzie się spotkanie z reżyserem Michałem Bielawskim, które poprowadzi Michalina Majewska.
Barwny portret prekursora polskiej szkoły filmowej i jednocześnie tragiczna historia człowieka, na którego życiu odcisnęły piętno wojna i stalinizm. Andrzej Munk podczas okupacji ukrywał się pod zmienionym nazwiskiem, przeszedł przez Powstanie Warszawskie, a później jako przekonany socjalista zaangażował się w powojenną odbudowę. Talent, który objawił w łódzkiej filmówce, kazał mu w „Człowieku na torze” zakwestionować socrealistyczne reguły. W kolejnych filmach, „Eroice” i „Zezowatym szczęściu”, rozprawiał się z polskimi bohaterskimi mitami, sięgając po groteskę i tragifarsę. Śmierć w wypadku samochodowym w wieku 41 lat przerwała prace nad przejmującą „Pasażerką”, filmem, który mógł stać się przepustką Munka do światowej kariery. We wspomnieniach znajomych jawi się jako człowiek pełen sprzeczności - skryty, czujny i zdystansowany, a jednocześnie łaknący beztroskiej zabawy i pełen szalonych pomysłów. Biograficzną opowieść o Andrzeju Munku zbudowano na kanwie kronik z epoki, wywiadów z samym bohaterem i jego przyjaciółmi oraz fragmentów osobistej korespondencji
Festiwale i nagrody: 22. Millennium Docs Against Gravity (Wyróżnienie Stowarzyszenia Kin Studyjnych), 65. Krakowski Festiwal FIlmowy
czytaj więcej
Barwny portret prekursora polskiej szkoły filmowej i jednocześnie tragiczna historia człowieka, na którego życiu odcisnęły piętno wojna i stalinizm. Andrzej Munk podczas okupacji ukrywał się pod zmienionym nazwiskiem, przeszedł przez Powstanie Warszawskie, a później jako przekonany socjalista zaangażował się w powojenną odbudowę. Talent, który objawił w łódzkiej filmówce, kazał mu w „Człowieku na torze” zakwestionować socrealistyczne reguły. W kolejnych filmach, „Eroice” i „Zezowatym szczęściu”, rozprawiał się z polskimi bohaterskimi mitami, sięgając po groteskę i tragifarsę. Śmierć w wypadku samochodowym w wieku 41 lat przerwała prace nad przejmującą „Pasażerką”, filmem, który mógł stać się przepustką Munka do światowej kariery. We wspomnieniach znajomych jawi się jako człowiek pełen sprzeczności - skryty, czujny i zdystansowany, a jednocześnie łaknący beztroskiej zabawy i pełen szalonych pomysłów. Biograficzną opowieść o Andrzeju Munku zbudowano na kanwie kronik z epoki, wywiadów z samym bohaterem i jego przyjaciółmi oraz fragmentów osobistej korespondencji
Festiwale i nagrody: 22. Millennium Docs Against Gravity (Wyróżnienie Stowarzyszenia Kin Studyjnych), 65. Krakowski Festiwal FIlmowy