Niedziela 22/06/2025
Ben nie ma lekko
Animowany | 80 min
W życiu 12-letniego Bena, który śpiewa w zespole rockowym, tryska dobrym humorem i kocha gotować, nadchodzi rewolucja. Nie dość, że zakochuje się w koleżance z klasy, to jeszcze postanawia schudnąć.
Komuś, kto czuje się w kuchni jak ryba w wodzie, trudno przejść na dietę. Mimo to Ben decyduje się podjąć rękawicę – i to nie tylko za namową szkolnej pielęgniarki. Chłopak chce rozpocząć nowy etap w życiu. Wreszcie pozbędzie się docinek ze strony wrednego nauczyciela WF-u i zaimponuje swojej pierwszej miłości, Klarze. Ale trzymanie dyscypliny to nie bułka z masłem, gdy na korytarzu wciąż uśmiecha się do niego automat z przekąskami, a wizyta u babci równa się wielkiej uczcie. Pełna chwytliwej muzyki animacja lalkowa nie jest wyłącznie opowieścią o zrzucaniu kilogramów. Przekonuje też, że czasem warto zrzucić ciężar z serca i polubić bycie sobą. czytaj więcej
Komuś, kto czuje się w kuchni jak ryba w wodzie, trudno przejść na dietę. Mimo to Ben decyduje się podjąć rękawicę – i to nie tylko za namową szkolnej pielęgniarki. Chłopak chce rozpocząć nowy etap w życiu. Wreszcie pozbędzie się docinek ze strony wrednego nauczyciela WF-u i zaimponuje swojej pierwszej miłości, Klarze. Ale trzymanie dyscypliny to nie bułka z masłem, gdy na korytarzu wciąż uśmiecha się do niego automat z przekąskami, a wizyta u babci równa się wielkiej uczcie. Pełna chwytliwej muzyki animacja lalkowa nie jest wyłącznie opowieścią o zrzucaniu kilogramów. Przekonuje też, że czasem warto zrzucić ciężar z serca i polubić bycie sobą. czytaj więcej
Fenicki układ
Czarna komedia | 105 min
Fabuła filmu, jak na thriller szpiegowski przystało, pozostaje tajemnicą, ale pewnym jest, że fani Wesa Andersona dostaną dokładnie to, za co kochają jego filmy czyli symetryczne ujęcia, humor, dobrową obsadę, wyjątkowe zwroty akcji i moralne dylematy.
Do najważniejszych filmów Wesa Andersona należą Genialny klan, Grand Budapest Hotel, Fantastyczny Pan Lis, Pociąg do Darjeeling czy Kochankowie z księżyca. Jego filmy przedstawiają światy przypominające domki dla lalek, wypełnione najdrobniejszymi szczegółami w każdym kadrze, dzięki czemu nawet ponowne seanse obfitują w nowe odkrycia.
Fenicki układ oparty na historii napisanej przez Wesa Andersona i Romana Coppolę zadebiutuje w konkursie głównym na tegorocznym festiwalu w Cannes.
W niesamowitej obsadzie zobaczymy m.in. Benicio del Toro, Mię Threapleton, Michaela Cera, Riza Ahmeda, Toma Hanksa, Bryana Cranstona, Mathieu Amalrica, Richarda Ayoade, Jeffreya Wrighta, Scarlett Johansson, Benedicta Cumberbatcha, Ruperta Frienda i Hope Davis. czytaj więcej
Do najważniejszych filmów Wesa Andersona należą Genialny klan, Grand Budapest Hotel, Fantastyczny Pan Lis, Pociąg do Darjeeling czy Kochankowie z księżyca. Jego filmy przedstawiają światy przypominające domki dla lalek, wypełnione najdrobniejszymi szczegółami w każdym kadrze, dzięki czemu nawet ponowne seanse obfitują w nowe odkrycia.
Fenicki układ oparty na historii napisanej przez Wesa Andersona i Romana Coppolę zadebiutuje w konkursie głównym na tegorocznym festiwalu w Cannes.
W niesamowitej obsadzie zobaczymy m.in. Benicio del Toro, Mię Threapleton, Michaela Cera, Riza Ahmeda, Toma Hanksa, Bryana Cranstona, Mathieu Amalrica, Richarda Ayoade, Jeffreya Wrighta, Scarlett Johansson, Benedicta Cumberbatcha, Ruperta Frienda i Hope Davis. czytaj więcej
Gaucho Gaucho
Dokumentalny | 85 min
Najnowszy film Michaela Dwecka i Gregory'ego Kershawa, twórców uwielbianych i nagradzanych na całym świecie Truflarzy.
Tym razem reżyserzy przenoszą nas do dzikich krajobrazów północno-zachodniej Argentyny, gdzie zagłębiamy się w życie gauchos — ludzi, którzy żyją według własnych zasad, z dala od współczesnego świata, czerpiąc radość z prostego życia. Podnosząca na duchu opowieść o wolności, pasji i niezwykłej więzi między człowiekiem a naturą. Piękny, szczery, autentyczny film, który pozwala się na chwilę zatrzymać i docenić życie. czytaj więcej
Tym razem reżyserzy przenoszą nas do dzikich krajobrazów północno-zachodniej Argentyny, gdzie zagłębiamy się w życie gauchos — ludzi, którzy żyją według własnych zasad, z dala od współczesnego świata, czerpiąc radość z prostego życia. Podnosząca na duchu opowieść o wolności, pasji i niezwykłej więzi między człowiekiem a naturą. Piękny, szczery, autentyczny film, który pozwala się na chwilę zatrzymać i docenić życie. czytaj więcej
Has. Kroniki wyobraźni | Jak być kochaną | pokaz z prelekcją Michała Oleszczyka
Dramat psychologiczny | 101 min
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy cykl w Kinie Luna - retrospektywę twórczości Wojciecha Jerzego Hasa.
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Podczas podróży lotniczej aktorka Felicja wspomina czasy II wojny światowej. Zakochana w koledze z teatru, Wiktorze Rawiczu, ukrywała go przez niemal całą okupację, ciążył na nim bowiem wyrok śmierci z uwagi na podejrzenie o zabójstwo volksdeutscha Petersa. By uratować ukochanego, Felicja znosi liczne poniżenia, przemoc, gwałt. Liczy jednak, że Rawicz odwzajemni jej uczucie. Gdy kończy się wojna, bohaterka przeżyje kolejne dramatyczne rozczarowania.
Ekranizacja opowiadania Kazimierza Brandysa pod tym samym tytułem zrealizowana przez jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów filmowych – Wojciecha Jerzego Hasa. „Jak być kochaną” oparty jest na monologach wewnętrznych głównej bohaterki. Wspomnienia Felicji przenoszą widzów nie tylko w brutalną rzeczywistość II wojny światowej, naznaczoną cierpieniem, grozą i lękiem, ale również w świat subtelnej, wrażliwej i kochającej młodej dziewczyny, która robi wszystko by uratować kochanego przez siebie i podziwianego mężczyznę.
Barbara Krafftówna stworzyła niezapomnianą i genialną kreację, którą należy uznać za jedną z najwspanialszych kobiecych ról w historii światowego kina. Dzięki swojemu talentowi znakomicie oddała uczucia i emocje towarzyszące jej bohaterce w różnych momentach akcji – od bezgranicznej miłości przez strach i poniżenie do rozczarowania i zgorzknienia. Efektem tego było uznanie krytyków i publiczności oraz nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w San Francisco w 1963 roku. Partneruje jej Zbigniew Cybulski, który odtwarzając Wiktora Rawicza, kabotyna, tchórza i mitomana, odważnie zrywa z postacią Maćka Chełmickiego z „Popiołu i diamentu” Andrzeja Wajdy.
Pozostałe w cyklu:
6 lipca 15:00 - Rękopis znaleziony w Saragossie (1964)
14 września 15:45 - Szyfry (1966)
21 września 15:00 - Lalka (1968)
5 października 15:00 - Sanatorium pod klepsydrą (1973)
26 października 15:00 - Nieciekawa historia (1982)
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov czytaj więcej
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Podczas podróży lotniczej aktorka Felicja wspomina czasy II wojny światowej. Zakochana w koledze z teatru, Wiktorze Rawiczu, ukrywała go przez niemal całą okupację, ciążył na nim bowiem wyrok śmierci z uwagi na podejrzenie o zabójstwo volksdeutscha Petersa. By uratować ukochanego, Felicja znosi liczne poniżenia, przemoc, gwałt. Liczy jednak, że Rawicz odwzajemni jej uczucie. Gdy kończy się wojna, bohaterka przeżyje kolejne dramatyczne rozczarowania.
Ekranizacja opowiadania Kazimierza Brandysa pod tym samym tytułem zrealizowana przez jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów filmowych – Wojciecha Jerzego Hasa. „Jak być kochaną” oparty jest na monologach wewnętrznych głównej bohaterki. Wspomnienia Felicji przenoszą widzów nie tylko w brutalną rzeczywistość II wojny światowej, naznaczoną cierpieniem, grozą i lękiem, ale również w świat subtelnej, wrażliwej i kochającej młodej dziewczyny, która robi wszystko by uratować kochanego przez siebie i podziwianego mężczyznę.
Barbara Krafftówna stworzyła niezapomnianą i genialną kreację, którą należy uznać za jedną z najwspanialszych kobiecych ról w historii światowego kina. Dzięki swojemu talentowi znakomicie oddała uczucia i emocje towarzyszące jej bohaterce w różnych momentach akcji – od bezgranicznej miłości przez strach i poniżenie do rozczarowania i zgorzknienia. Efektem tego było uznanie krytyków i publiczności oraz nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w San Francisco w 1963 roku. Partneruje jej Zbigniew Cybulski, który odtwarzając Wiktora Rawicza, kabotyna, tchórza i mitomana, odważnie zrywa z postacią Maćka Chełmickiego z „Popiołu i diamentu” Andrzeja Wajdy.
Pozostałe w cyklu:
6 lipca 15:00 - Rękopis znaleziony w Saragossie (1964)
14 września 15:45 - Szyfry (1966)
21 września 15:00 - Lalka (1968)
5 października 15:00 - Sanatorium pod klepsydrą (1973)
26 października 15:00 - Nieciekawa historia (1982)
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov czytaj więcej
Materialiści
Komedia romantyczna | 109 min
Lucy jest przebojową swatką z Nowego Yorku. Dzięki jej pracy udało się związać wiele szczęśliwych par.
Lucy ma bardzo duże oczekiwania w stosunku do mężczyzn. Pewnego dnia poznaje idealnego mężczyznę, który spełnia wszystkie jej wymagania, ale jednocześnie zaczyna kwestionować, co tak naprawdę stanowi idealne dopasowanie, gdy jej były chłopak ponownie ją zauroczy.
Materialiści to najnowszy obraz Celine Song (reżyseria i scenariusz). Jej film Poprzednie życie otrzymał dwie nominacje do Oscara: w tym za najlepszy film i najlepszy scenariusz. czytaj więcej
Lucy ma bardzo duże oczekiwania w stosunku do mężczyzn. Pewnego dnia poznaje idealnego mężczyznę, który spełnia wszystkie jej wymagania, ale jednocześnie zaczyna kwestionować, co tak naprawdę stanowi idealne dopasowanie, gdy jej były chłopak ponownie ją zauroczy.
Materialiści to najnowszy obraz Celine Song (reżyseria i scenariusz). Jej film Poprzednie życie otrzymał dwie nominacje do Oscara: w tym za najlepszy film i najlepszy scenariusz. czytaj więcej
Mizerykordia
Dramat psychologiczny | 102 min
Najlepszy film 2024 roku według „Cahiers du Cinéma” w końcu w polskich kinach!
Jérémie (Félix Kysyl) powraca do rodzinnej wsi, by wziąć udział w pogrzebie swojego dawnego pracodawcy. Krótki pobyt nieoczekiwanie się wydłuża, bo chłopak zostaje wciągnięty w skomplikowaną sieć zależności, w której pierwsze skrzypce odgrywają wdowa po zmarłym mężczyźnie, jej syn i miejscowy proboszcz.
Opowiadając o stracie i pożądaniu, ceniony francuski reżyser Alain Guiraudie (znany między innymi z „Nieznajomego nad jeziorem”) tworzy wyjątkowe połączenie kryminału i czarnej jak smoła komedii, które przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom francuskiego kina. Po premierze na festiwalu w Cannes „Mizerykordia” otrzymała osiem nominacji do Cezarów i niemal same pozytywne recenzje (95% na Rotten Tomatoes), a przez „Cahiers du Cinéma” okrzyknięta została na najlepszym filmem 2024 roku. czytaj więcej
Jérémie (Félix Kysyl) powraca do rodzinnej wsi, by wziąć udział w pogrzebie swojego dawnego pracodawcy. Krótki pobyt nieoczekiwanie się wydłuża, bo chłopak zostaje wciągnięty w skomplikowaną sieć zależności, w której pierwsze skrzypce odgrywają wdowa po zmarłym mężczyźnie, jej syn i miejscowy proboszcz.
Opowiadając o stracie i pożądaniu, ceniony francuski reżyser Alain Guiraudie (znany między innymi z „Nieznajomego nad jeziorem”) tworzy wyjątkowe połączenie kryminału i czarnej jak smoła komedii, które przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom francuskiego kina. Po premierze na festiwalu w Cannes „Mizerykordia” otrzymała osiem nominacji do Cezarów i niemal same pozytywne recenzje (95% na Rotten Tomatoes), a przez „Cahiers du Cinéma” okrzyknięta została na najlepszym filmem 2024 roku. czytaj więcej
Shambhala
Dramat | 150 min
Wioska ukryta pośród wysokich pasm Himalajów to dom dla Pemy, która właśnie wyszła za mąż za trzech braci. Gdy jeden z nich wyjeżdża, miejscowych obiegają plotki związane z ciążą kobiety. Nie mija wiele czasu, a Pema otrzymuje informację o zaginięciu męża. Postanawia więc wyruszyć w góry, aby odnaleźć ukochanego. Wędrówka jest nie tylko przeprawą kobiety po malowniczych krajobrazach, ale staje się dla niej także transformującą podróżą w głąb siebie.
“Shambhala” to pierwszy nepalski film, który dostał się do konkursu głównego festiwalu Berlinale. Film przyjmuje medytacyjną, miejscami oniryczną formę, na którą składają się monumentalne widoki surowej przyrody i powolny tryb życia tamtejszej społeczności. Obserwujemy tradycje i zwyczaje lokalnej kultury, w której naturalizm spotyka się elementami nowoczesności. Nasycone mistycyzmem i przesiąknięte buddyjską filozofią kino drogi z motywem walki o honor. Historia Pemy ukazuje determinację do podążania własną ścieżką i refleksję nad tożsamością oraz rolą kobiet w tradycyjnej społeczności. czytaj więcej
“Shambhala” to pierwszy nepalski film, który dostał się do konkursu głównego festiwalu Berlinale. Film przyjmuje medytacyjną, miejscami oniryczną formę, na którą składają się monumentalne widoki surowej przyrody i powolny tryb życia tamtejszej społeczności. Obserwujemy tradycje i zwyczaje lokalnej kultury, w której naturalizm spotyka się elementami nowoczesności. Nasycone mistycyzmem i przesiąknięte buddyjską filozofią kino drogi z motywem walki o honor. Historia Pemy ukazuje determinację do podążania własną ścieżką i refleksję nad tożsamością oraz rolą kobiet w tradycyjnej społeczności. czytaj więcej
W ukryciu
Komediodramat | 93 min
Paryż, maj 1968: 9-letni chłopiec jest podekscytowany możliwością spędzenia kilku dni z dziadkami w ich wiekowym mieszkaniu. Dołączają do nich dwaj żywiołowi wujkowie - artysta plastyk i aspirujący intelektualista oraz prababcia z Odessy. W tym samym czasie rodzice chłopca biorą udział w historycznych protestach. Podczas, gdy sytuacja w kraju wywraca się do góry nogami, ekscentryczna rodzina zostaje zmuszona do konfrontacji z przeszłością.
Film na motywach powieści Christophe'a Boltanskiego "W ukryciu", inspirowanej barwną, rodzinną historią autora. czytaj więcej
Film na motywach powieści Christophe'a Boltanskiego "W ukryciu", inspirowanej barwną, rodzinną historią autora. czytaj więcej
Wiosna Juliette
Komediodramat | 96 min
Film Blandine Lenoir („50 wiosen Aurory„) jest adaptacją głośnej powieści graficznej Camille Jourdy. Francuska reżyserka w delikatny i zniuansowany sposób eksploruje temat rodzinnych więzi, tajemnic oraz pojednania. Ta pełna ciepłego humoru opowieść, ma w sobie wiele uniwersalnych wartości.
Trzydziestopięcioletnia Juliette (w tej roli laureatka Cezara Izïa Higelin) to utalentowana ilustratorka książek dla dzieci. Bohaterka wraca do rodzinnego miasta, by najbliższe dwa tygodnie spędzić u boku najbliższych, z którymi dawno się nie widziała.
Rodzina Juliette stanowi prawdziwą galerię osobowości – od bujającego w obłokach ojca, przez nieobecną matkę artystkę, wiecznie zajętą swoimi sprawami siostrę, aż po ukochaną babcię, która coraz poważniej odczuwa związane ze starością ograniczenia. Ukryte wspomnienia, niewypowiedziane prawdy oraz rodzinne sekrety stopniowo zaczynają wypływać na powierzchnię. Mocno odbijają się też na nieco chaotycznych relacjach pomiędzy członkami familii. Chwilą oddechu od rodzinnych zawirowań staje się dla Juliette kontakt z poznanym na miejscu czarującym mężczyzną.
„Wiosna Juliette” to komedia, która otula swoim ciepłem i rozbawia jak najlepsza przyjaciółka. czytaj więcej
Trzydziestopięcioletnia Juliette (w tej roli laureatka Cezara Izïa Higelin) to utalentowana ilustratorka książek dla dzieci. Bohaterka wraca do rodzinnego miasta, by najbliższe dwa tygodnie spędzić u boku najbliższych, z którymi dawno się nie widziała.
Rodzina Juliette stanowi prawdziwą galerię osobowości – od bujającego w obłokach ojca, przez nieobecną matkę artystkę, wiecznie zajętą swoimi sprawami siostrę, aż po ukochaną babcię, która coraz poważniej odczuwa związane ze starością ograniczenia. Ukryte wspomnienia, niewypowiedziane prawdy oraz rodzinne sekrety stopniowo zaczynają wypływać na powierzchnię. Mocno odbijają się też na nieco chaotycznych relacjach pomiędzy członkami familii. Chwilą oddechu od rodzinnych zawirowań staje się dla Juliette kontakt z poznanym na miejscu czarującym mężczyzną.
„Wiosna Juliette” to komedia, która otula swoim ciepłem i rozbawia jak najlepsza przyjaciółka. czytaj więcej
Wszystkie odcienie światła
Dramat | Romans | 118 min
„Wszystkie odcienie światła” to zdobywca Grand Prix na festiwalu w Cannes i pierwszy od trzydziestu lat indyjski tytuł w canneńskim konkursie. Uznany najwybitniejszym filmem roku przez czołowe stowarzyszenia amerykańskich krytyków, fabularny debiut Payal Kapadii uwodzi zmysłową atmosferą, lirycznym tonem i poetyckim stylem narracji. To malowany granatem monsunowego nieba i błękitem folii chroniącej przed deszczem uliczne stoiska, fascynujący portret Mumbaju, blues dla samotnych w miejskim tłumie, a przede wszystkim opowieść o współczesnych Indiach widzianych oczami trzech kobiet. I rzecz o kobiecej solidarności w świecie, który chciałby je poróżnić.
Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos.
Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina. czytaj więcej
Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos.
Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina. czytaj więcej
Niedziela 22/06/2025
Has. Kroniki wyobraźni | Jak być kochaną | pokaz z prelekcją Michała Oleszczyka
Dramat psychologiczny | 101 min