Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Bałtyk
W samym sercu Łeby, wśród wiatru, soli i zapachu dymu, Miecia od czterech dekad prowadzi kultową wędzarnię ryb. To miejsce nie jest tylko biznesem – to jej żywioł, powołanie i sens codzienności. Dzięki niej wędzarnia stała się lokalną legendą, a ona sama – postacią większą niż życie. Dla wielu mieszkańców to nie tylko sąsiadka czy szefowa – to Królowa Łeby z krwi i kości, z charakterem ostrym jak dym z pieca.
Ale nawet najsilniejsi muszą czasem się zatrzymać. Gdy zdrowie zaczyna dawać o sobie znać, Miecia staje przed niełatwym pytaniem: jak odnaleźć siebie poza pracą, która przez lata była wszystkim?
„Bałtyk” to opowieść o sile, pasji i delikatnym momencie zawieszenia – gdzieś pomiędzy tym, co było, a tym, co dopiero może się wydarzyć. W tle: niepowtarzalny nadmorski folklor i wakacje, które smakują jak świeżo wędzona ryba – prosto, mocno i prawdziwie. Całość doprawiona jest szczyptą ciętego, charakterystycznego dla bohaterki poczucia humoru. Miecia żyje pełnią nadbałtyckiego życia, kierując się własną, wypracowaną przez lata filozofią – bo, jak sama powtarza: „Całe życie żyć nie będę!”.
Brawurowy debiut dokumentalny Igi Lis to słodko-gorzki, pełen ciepła i błyskotliwej wesołości portret kobiety, która całe życie była dla innych, a teraz próbuje przypomnieć sobie, kim jest dla samej siebie.
Ale nawet najsilniejsi muszą czasem się zatrzymać. Gdy zdrowie zaczyna dawać o sobie znać, Miecia staje przed niełatwym pytaniem: jak odnaleźć siebie poza pracą, która przez lata była wszystkim?
„Bałtyk” to opowieść o sile, pasji i delikatnym momencie zawieszenia – gdzieś pomiędzy tym, co było, a tym, co dopiero może się wydarzyć. W tle: niepowtarzalny nadmorski folklor i wakacje, które smakują jak świeżo wędzona ryba – prosto, mocno i prawdziwie. Całość doprawiona jest szczyptą ciętego, charakterystycznego dla bohaterki poczucia humoru. Miecia żyje pełnią nadbałtyckiego życia, kierując się własną, wypracowaną przez lata filozofią – bo, jak sama powtarza: „Całe życie żyć nie będę!”.
Brawurowy debiut dokumentalny Igi Lis to słodko-gorzki, pełen ciepła i błyskotliwej wesołości portret kobiety, która całe życie była dla innych, a teraz próbuje przypomnieć sobie, kim jest dla samej siebie.

Diamenty
„Diamenty” to barwna, poruszająca opowieść o kobietach, ich marzeniach, sile i tajemnicach.
Lata 70., Rzym, pracownia krawiecka prowadzona przez dwie siostry, w której powstają niezwykle piękne i dopracowane kostiumy filmowe. To tu, między śmiechem a łzami, poznajemy namiętności, tęsknoty i lęki głównych bohaterek oraz ich współpracownic podzielających tę samą pasję do szycia.
Włoski klimat, kolory, humor nadają lekkości głębokiej i mocnej opowieści o emocjach. Ten film to utkana ze wspomnień podróż, która pozwala poczuć siłę, wrażliwość i piękno ukryte w codziennych losach kobiet. To kino, które przypomina, że każda z nas jest ważna – niezależnie od tego, czy jest na scenie, czy za kulisami.
Ferzan Özpetek, jeden z najbardziej wrażliwych reżyserów współczesnego kina, powraca z filmem pełnym czułości i pasji. Zbiera wokół siebie swoje ulubione aktorki (w tym Kasię Smutniak), oddając im hołd poprzez autentyczne, pełne życia role, tworząc historię, w której przenikają się rywalizacja i siostrzeństwo, pasja i pustka, śmiech i wzruszenie.
Lata 70., Rzym, pracownia krawiecka prowadzona przez dwie siostry, w której powstają niezwykle piękne i dopracowane kostiumy filmowe. To tu, między śmiechem a łzami, poznajemy namiętności, tęsknoty i lęki głównych bohaterek oraz ich współpracownic podzielających tę samą pasję do szycia.
Włoski klimat, kolory, humor nadają lekkości głębokiej i mocnej opowieści o emocjach. Ten film to utkana ze wspomnień podróż, która pozwala poczuć siłę, wrażliwość i piękno ukryte w codziennych losach kobiet. To kino, które przypomina, że każda z nas jest ważna – niezależnie od tego, czy jest na scenie, czy za kulisami.
Ferzan Özpetek, jeden z najbardziej wrażliwych reżyserów współczesnego kina, powraca z filmem pełnym czułości i pasji. Zbiera wokół siebie swoje ulubione aktorki (w tym Kasię Smutniak), oddając im hołd poprzez autentyczne, pełne życia role, tworząc historię, w której przenikają się rywalizacja i siostrzeństwo, pasja i pustka, śmiech i wzruszenie.

Eddington
W miasteczku Eddington położonym w Nowym Meksyku w maju 2020 roku w trakcie pandemii dochodzi do konfliktu między szeryfem (Joaquin Phoenix), a burmistrzem (Pedro Pascal).
Konflikt eskaluje z dnia na dzień. Sąsiad staje przeciwko sąsiadowi.
W filmie występują: Joaquin Phoenix, Pedro Pascal, Luke Grimes, Deirdre O’Connell, Micheal Ward, Amélie Hoeferle, Clifton Collins Jr., William Belleau, z Austin Butler i Emma Stone Zdjęcia Darius Khondji, AFC, ASC
Konflikt eskaluje z dnia na dzień. Sąsiad staje przeciwko sąsiadowi.
W filmie występują: Joaquin Phoenix, Pedro Pascal, Luke Grimes, Deirdre O’Connell, Micheal Ward, Amélie Hoeferle, Clifton Collins Jr., William Belleau, z Austin Butler i Emma Stone Zdjęcia Darius Khondji, AFC, ASC

Eden
Grupa Europejczyków trafia na bezludną wyspę archipelagu Galapagos w poszukiwaniu szansy na nowy początek, ale wymarzony raj, dzięki nim samym, szybko zmienia się w piekło.
Nowy film zdobywcy OSCARA Rona Howarda, twórcy hitów „PIĘKNY UMYSŁ”, „APOLLO 13”, „KOD DA VINCI”, „OKUP”.
Prawdziwa historia grupy śmiałków, którzy szukając raju znaleźli piekło.
Gwiazdorska obsada, epicki rozmach i szokująca intryga w dramatycznej opowieści o ucieczce od cywilizacji.
Niemiecki lekarz i myśliciel Friedrich Ritter osiedla się wraz z kochanką na bezludnej wyspie w archipelagu Galapagos. Wierzy, że tylko z dala od zachodniej cywilizacji może być panem własnego losu. Szybko zrozumie jednak, że rzeczywistość na wyspie daleka jest od rajskich wyobrażeń. Surowa przyroda, trudności z dostępem do wody i zabójcze drapieżniki wkrótce okażą się najmniejszymi z jego problemów. Niedoszły raj stanie się piekłem za sprawą kolejnych sześciorga osadników, którzy podobnie jak Ritter marzą o nowym początku. Próby pokojowego współistnienia zmienią się w niebezpieczną grę szalonych ambicji i nieokiełznanych namiętności. Między mieszkańcami wyspy wywiąże się walka o władzę, która prowadzi do zdrady, przemocy i rozlewu krwi.
Nowy film zdobywcy OSCARA Rona Howarda, twórcy hitów „PIĘKNY UMYSŁ”, „APOLLO 13”, „KOD DA VINCI”, „OKUP”.
Prawdziwa historia grupy śmiałków, którzy szukając raju znaleźli piekło.
Gwiazdorska obsada, epicki rozmach i szokująca intryga w dramatycznej opowieści o ucieczce od cywilizacji.
Niemiecki lekarz i myśliciel Friedrich Ritter osiedla się wraz z kochanką na bezludnej wyspie w archipelagu Galapagos. Wierzy, że tylko z dala od zachodniej cywilizacji może być panem własnego losu. Szybko zrozumie jednak, że rzeczywistość na wyspie daleka jest od rajskich wyobrażeń. Surowa przyroda, trudności z dostępem do wody i zabójcze drapieżniki wkrótce okażą się najmniejszymi z jego problemów. Niedoszły raj stanie się piekłem za sprawą kolejnych sześciorga osadników, którzy podobnie jak Ritter marzą o nowym początku. Próby pokojowego współistnienia zmienią się w niebezpieczną grę szalonych ambicji i nieokiełznanych namiętności. Między mieszkańcami wyspy wywiąże się walka o władzę, która prowadzi do zdrady, przemocy i rozlewu krwi.

Has. Kroniki wyobraźni | Lalka | pokaz z prelekcją Michała Oleszczyka
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy cykl w Kinie Luna - retrospektywę twórczości Wojciecha Jerzego Hasa.
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Film nie należy do wiernych adaptacji jednej z najznakomitszych powieści polskiej literatury, lecz stanowi swobodną kreację w oparciu o jej wątki. Reżyser uwypuklił osobisty dramat Wokulskiego, wpisany w obyczajową mozaikę Warszawy końca XIX wieku. Cechą postaci Wokulskiego jest wewnętrzne rozdarcie spowodowane nieodwzajemnioną miłością do Izabeli Łęckiej, nieszczęściem zaś – jego nazbyt romantyczna postawa i nieporadność samotnika zagubionego w snobistycznym, groteskowym społeczeństwie, którego życie Has maluje w iście turpistycznych obrazach.
Pozostałe w cyklu:
5 października 15:00 - Sanatorium pod klepsydrą (1973)
26 października 15:00 - Nieciekawa historia (1982)
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Film nie należy do wiernych adaptacji jednej z najznakomitszych powieści polskiej literatury, lecz stanowi swobodną kreację w oparciu o jej wątki. Reżyser uwypuklił osobisty dramat Wokulskiego, wpisany w obyczajową mozaikę Warszawy końca XIX wieku. Cechą postaci Wokulskiego jest wewnętrzne rozdarcie spowodowane nieodwzajemnioną miłością do Izabeli Łęckiej, nieszczęściem zaś – jego nazbyt romantyczna postawa i nieporadność samotnika zagubionego w snobistycznym, groteskowym społeczeństwie, którego życie Has maluje w iście turpistycznych obrazach.
Pozostałe w cyklu:
5 października 15:00 - Sanatorium pod klepsydrą (1973)
26 października 15:00 - Nieciekawa historia (1982)
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov

Has. Kroniki wyobraźni | Nieciekawa historia | pokaz z prelekcją Michała Oleszczyka
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy cykl w Kinie Luna - retrospektywę twórczości Wojciecha Jerzego Hasa.
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Bohater w dojrzałym wieku (Gustaw Holoubek) zakochuje się w młodej, pięknej kobiecie (Hanna Mikuć), której nie jest obojętny, ale waha się czy skorzystać z oferty losu. Jest żonaty, ma córkę na wydaniu, powinien zainteresować się bliżej jej kandydatem na męża (Janusz Gajos). Ulec zauroczeniu czy pozostać wiernym mężem – oto jest pytanie. Postawił je Antoni Czechow pisząc opowiadanie, które zekranizował Wojciech Has.
Pozostałe w cyklu:
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Bohater w dojrzałym wieku (Gustaw Holoubek) zakochuje się w młodej, pięknej kobiecie (Hanna Mikuć), której nie jest obojętny, ale waha się czy skorzystać z oferty losu. Jest żonaty, ma córkę na wydaniu, powinien zainteresować się bliżej jej kandydatem na męża (Janusz Gajos). Ulec zauroczeniu czy pozostać wiernym mężem – oto jest pytanie. Postawił je Antoni Czechow pisząc opowiadanie, które zekranizował Wojciech Has.
Pozostałe w cyklu:
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov

Has. Kroniki wyobraźni | Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany | pokaz z prelekcją Michała Oleszczyka
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy cykl w Kinie Luna - retrospektywę twórczości Wojciecha Jerzego Hasa.
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Nocą, na opuszczonym cmentarzu, żołnierze odkopują grób. Wydobyte zwłoki ożywają. W zaciśniętej dłoni mężczyzna trzyma zwinięty rulon pergaminu – pamiętnik, dla którego dopuszczono się potajemnej ekshumacji. Ożywiony trup Roberta rozpoczyna opowieść o swoim życiu: zrodzony z grzechu, z miłości pozamałżeńskiej, nienawidził swego starszego brata, spłodzonego w legalnym małżeństwie. Dwóch młodzieńców wychowuje się po sąsiedzku, ale w dwóch odmiennych środowiskach. Starszy brat ceni sobie radości życia doczesnego, Robert zagłębia się w analizie grzechu, walcząc z ukrytymi pragnieniami, które wykorzystuje w swych manipulacjach Szatan, przyjmujący postać Nieznajomego…
Reżyser kolejny raz sięgnął tutaj po literaturę, która wydawała się nieprzekładalna na język filmu. Dzieło inspirowane jest utworem szkockiego poety Jamesa Hogga, stanowiącym rodzaj romantycznego poematu, będącego po części opowieścią grozy, który analizuje zależność woli i czynów człowieka od mrocznej strony jego duszy. Has zbudował swoją opowieść korzystając z motywu sobowtóra, co dało mu możliwość wprowadzenia interesujących rozwiązań. Obok wątku psychologicznego istotną rolę w filmie odgrywa wizja plastyczna reżysera i sposób organizowania przestrzeni. Film Hasa trudno odczytać jednoznacznie. Stanowi on raczej symboliczną przypowieść o ludzkim losie, który musi się wypełnić zgodnie z przeznaczeniem.
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Nocą, na opuszczonym cmentarzu, żołnierze odkopują grób. Wydobyte zwłoki ożywają. W zaciśniętej dłoni mężczyzna trzyma zwinięty rulon pergaminu – pamiętnik, dla którego dopuszczono się potajemnej ekshumacji. Ożywiony trup Roberta rozpoczyna opowieść o swoim życiu: zrodzony z grzechu, z miłości pozamałżeńskiej, nienawidził swego starszego brata, spłodzonego w legalnym małżeństwie. Dwóch młodzieńców wychowuje się po sąsiedzku, ale w dwóch odmiennych środowiskach. Starszy brat ceni sobie radości życia doczesnego, Robert zagłębia się w analizie grzechu, walcząc z ukrytymi pragnieniami, które wykorzystuje w swych manipulacjach Szatan, przyjmujący postać Nieznajomego…
Reżyser kolejny raz sięgnął tutaj po literaturę, która wydawała się nieprzekładalna na język filmu. Dzieło inspirowane jest utworem szkockiego poety Jamesa Hogga, stanowiącym rodzaj romantycznego poematu, będącego po części opowieścią grozy, który analizuje zależność woli i czynów człowieka od mrocznej strony jego duszy. Has zbudował swoją opowieść korzystając z motywu sobowtóra, co dało mu możliwość wprowadzenia interesujących rozwiązań. Obok wątku psychologicznego istotną rolę w filmie odgrywa wizja plastyczna reżysera i sposób organizowania przestrzeni. Film Hasa trudno odczytać jednoznacznie. Stanowi on raczej symboliczną przypowieść o ludzkim losie, który musi się wypełnić zgodnie z przeznaczeniem.
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov

Has. Kroniki wyobraźni | Pismak | pokaz z prelekcją Michała Oleszczyka
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy cykl w Kinie Luna - retrospektywę twórczości Wojciecha Jerzego Hasa.
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Rafał, wydawca i redaktor satyrycznego pisemka „Diabeł”, zostaje aresztowany i osadzony w więzieniu w jednej celi ze słynnym kasiarzem Szpicbródką i oskarżonym o morderstwo zakonnikiem Sykstusem. Trwa I wojna światowa, ale świat więzienia stanowi zamkniętą enklawę, w której oderwany od codzienności pisarz prowadzi sam ze sobą dysputy o literaturze i sztuce. Dojrzewa w nim zamysł powieści, inspirowanej obserwacjami więziennego życia. Sam nie zna powodów własnego aresztowania, a informacje uzyskane podczas pierwszego przesłuchania nie są jasne: autorstwo plugawych artykułów, obraza moralności. Dopiero w kolejnej rozmowie ze śledczym dowiaduje się o znalezionym w jego mieszkaniu pistolecie, z którego zastrzelono w zamachu terrorystycznym dwie osoby. Mimo kontekstu historycznego reżyser skupia się na wątkach tajemnicy ludzkiego losu i problemie przemijania, tworząc wnikliwy portret psychologiczny bohatera – człowieka samotnego, zagubionego, niepogodzonego z czasem, w którym żyje.
Pozostałe w cyklu:
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Rafał, wydawca i redaktor satyrycznego pisemka „Diabeł”, zostaje aresztowany i osadzony w więzieniu w jednej celi ze słynnym kasiarzem Szpicbródką i oskarżonym o morderstwo zakonnikiem Sykstusem. Trwa I wojna światowa, ale świat więzienia stanowi zamkniętą enklawę, w której oderwany od codzienności pisarz prowadzi sam ze sobą dysputy o literaturze i sztuce. Dojrzewa w nim zamysł powieści, inspirowanej obserwacjami więziennego życia. Sam nie zna powodów własnego aresztowania, a informacje uzyskane podczas pierwszego przesłuchania nie są jasne: autorstwo plugawych artykułów, obraza moralności. Dopiero w kolejnej rozmowie ze śledczym dowiaduje się o znalezionym w jego mieszkaniu pistolecie, z którego zastrzelono w zamachu terrorystycznym dwie osoby. Mimo kontekstu historycznego reżyser skupia się na wątkach tajemnicy ludzkiego losu i problemie przemijania, tworząc wnikliwy portret psychologiczny bohatera – człowieka samotnego, zagubionego, niepogodzonego z czasem, w którym żyje.
Pozostałe w cyklu:
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov

Has. Kroniki wyobraźni | Sanatorium pod klepsydrą | pokaz z prelekcją Michała Oleszczyka
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy cykl w Kinie Luna - retrospektywę twórczości Wojciecha Jerzego Hasa.
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Wojciech J. Has, adaptując opowiadania Schulza, zdołał nie tylko podołać karkołomnemu zadaniu przełożenia na język filmu specyficznej poetyki prozy pisarza, ale także stworzył dzieło na wskroś oryginalne, znakomicie oddające atmosferę i klimat tej niezwykłej literatury.
W surrealistycznej scenerii dokonujemy wraz z bohaterem próby powrotu w świat dzieciństwa – do małego miasteczka, gdzieś na wschodnich kresach. Ten niezwykły świat wypełniają zjawy i majaki, ożywają figury woskowe z panopticum, pojawiają się postacie historyczne i zmaterializowane fantomy wyobraźni bohatera. Ta fantastyczna autobiografia napisana prozą, ale zawierająca pierwiastek najczystszej poezji, znalazła w wizji Hasa godny i prawdziwie oryginalny odpowiednik.
Pozostałe w cyklu:
26 października 15:00 - Nieciekawa historia (1982)
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Wojciech J. Has, adaptując opowiadania Schulza, zdołał nie tylko podołać karkołomnemu zadaniu przełożenia na język filmu specyficznej poetyki prozy pisarza, ale także stworzył dzieło na wskroś oryginalne, znakomicie oddające atmosferę i klimat tej niezwykłej literatury.
W surrealistycznej scenerii dokonujemy wraz z bohaterem próby powrotu w świat dzieciństwa – do małego miasteczka, gdzieś na wschodnich kresach. Ten niezwykły świat wypełniają zjawy i majaki, ożywają figury woskowe z panopticum, pojawiają się postacie historyczne i zmaterializowane fantomy wyobraźni bohatera. Ta fantastyczna autobiografia napisana prozą, ale zawierająca pierwiastek najczystszej poezji, znalazła w wizji Hasa godny i prawdziwie oryginalny odpowiednik.
Pozostałe w cyklu:
26 października 15:00 - Nieciekawa historia (1982)
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov

Has. Kroniki wyobraźni | Szyfry | pokaz z prelekcją Michała Oleszczyka
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy cykl w Kinie Luna - retrospektywę twórczości Wojciecha Jerzego Hasa.
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Dramatyczny list od syna sprawia, że Tadeusz, który mieszka w Anglii od czasu klęski wrześniowej 1939 roku, wraca do kraju. Maciek opowiada mu o matce niepotrafiącej pogodzić się ze śmiercią Jędrka – młodszego syna, który zginął podczas okupacji w tajemniczych okolicznościach. Opowieści Maćka, ciągle żyjącego wojennymi wspomnieniami, są dla ojca niezrozumiałe. Tadeusz nie umie odnaleźć się w świecie niegdyś najbliższych mu ludzi…
Po „Rękopisie znalezionym w Saragossie” reżyser powrócił do formy i tematu zawsze mu bliskiego – subtelnej analizy psychologicznej. Niedocenione dzieło, polemizujące z legendą szkoły polskiej, dzięki swojej formie obrazowania – realizmowi przeplatanemu symbolicznymi wizjami – sprawia, iż „Szyfry” są jednym z najoryginalniejszych filmów polskiej kinematografii.
Pozostałe w cyklu:
21 września 15:00 - Lalka (1968)
5 października 15:00 - Sanatorium pod klepsydrą (1973)
26 października 15:00 - Nieciekawa historia (1982)
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov
Zaprezentujemy Wam 13 tytułów tego znakomitego reżysera, które poprzedzi słowo wstępu oraz dyskusja prowadzona przez Michała Oleszczyka. Wykładowcę Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego, krytyka filmowego oraz autora podcastu @SpoilerMasterPodcast.
Przegląd, wzbogacony merytorycznym wprowadzeniem Michała Oleszczyka, stwarza widzom niepowtarzalną okazję do przypomnienia sobie, a niekiedy do odkrycia na wielkim ekranie twórczości tego jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów.
Wypełnione alegoriami, surrealistycznymi obrazami i psychologicznymi portretami dzieła, zmuszają do refleksji nad kondycją człowieka i jego miejscem w świecie. Nieustająco zachwycają, inspirują i fascynują. A idealnym miejscem dla tych „kronik wyobraźni” jest kino studyjne.
Opis filmu:
Dramatyczny list od syna sprawia, że Tadeusz, który mieszka w Anglii od czasu klęski wrześniowej 1939 roku, wraca do kraju. Maciek opowiada mu o matce niepotrafiącej pogodzić się ze śmiercią Jędrka – młodszego syna, który zginął podczas okupacji w tajemniczych okolicznościach. Opowieści Maćka, ciągle żyjącego wojennymi wspomnieniami, są dla ojca niezrozumiałe. Tadeusz nie umie odnaleźć się w świecie niegdyś najbliższych mu ludzi…
Po „Rękopisie znalezionym w Saragossie” reżyser powrócił do formy i tematu zawsze mu bliskiego – subtelnej analizy psychologicznej. Niedocenione dzieło, polemizujące z legendą szkoły polskiej, dzięki swojej formie obrazowania – realizmowi przeplatanemu symbolicznymi wizjami – sprawia, iż „Szyfry” są jednym z najoryginalniejszych filmów polskiej kinematografii.
Pozostałe w cyklu:
21 września 15:00 - Lalka (1968)
5 października 15:00 - Sanatorium pod klepsydrą (1973)
26 października 15:00 - Nieciekawa historia (1982)
9 listopada 15:00 - Pismak (1984)
23 listopada 15:00 - Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985)
Wszystkie filmy będą wyświetlane z napisami angielskimi. Spotkanie po filmie będzie tylko w języku polskim.
Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja oraz lektorska wersja napisów są udostępniane przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl.
Organizator: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Partner główny: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Partnerzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, 35mm.online, Mojeekino
Finansowanie projektu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt graficzny plakatu: Ewelina Gąska
Zwiastun: Ivan Krupenikov

LUNATYCY. KINO I ROZMOWA | Teściowie 3
Zapraszamy Was ma nowy cykl filmowy „Lunatycy. Kino i Rozmowa” który poprowadzi znany dziennikarz filmowy Marcin Radomski.
Premiera cyklu już 8 września-przedpremierowo pokażemy Wam film "Teściowie 3", a gościem specjalnym będzie sam Marcin Dorociński.
To wyjątkowa okazja, by raz w miesiącu obejrzeć ważny polski film, a następnie przenieść się „za kulisy” jego powstawania.
Na każdym spotkaniu zaprosimy Was w świat twórczyń i twórców – reżyserek i reżyserów, aktorek i aktorów, scenarzystek i scenarzystów i operatorek i operatorów, producentek i producentów – by poznać historie, które nie trafiają na ekran: zabawne anegdoty z planu, tajemnice produkcji, decyzje artystyczne, które zmieniły obraz, a także wszystko to, co milknie wraz z dźwiękiem klapsa filmowego.
To wyjątkowa okazja, by poznać ludzi stojących przed i za kamerą, odkryć proces tworzenia filmu i poczuć jego magię od kuchni.
„Lunatycy. Kino i Rozmowa” to nie tylko seans – to rozmowa, opowieść i doświadczenie, które pozwala spojrzeć na kino w nowy sposób.
To spotkanie z historią, pasją i twórczym światem polskiego kina.
To kino z zupełnie nowej strony!
--------------------------------------------
Cykl prowadzi znany i lubiany przez widzów dziennikarz filmowy Marcin Radomski. Twórca kanału "KinoRozmowa".
Marcin w naturalny sposób łączy twórców z widzami- oddaje głos, zaprasza do rozmowy i tworzy przestrzeń, w której każdy czuje się wysłuchany, ale nigdy nie zmuszany.
---------------------------------------------
W programie: przedpremierowy pokaz filmu „Teściowie 3”, a po seansie rozmowa z Marcinem Dorocińskim – jednym z najbardziej cenionych polskich aktorów.
----------------------------------------------
Kolejne odsłony cyklu:
• Październik: Chopin, Chopin
• Listopad: Dom Dobry
• Grudzień: Ministranci
„Teściowie 3”
W trzeciej części komediowego hitu „Teściowie” ponownie spotykamy się z rodziną, która tym razem zjeżdża się do spokojnego ośrodka na prowincji na chrzciny. Wanda i Tadeusz organizują uroczystość, na którą zapraszają Małgorzatę wraz z przyjaciółką, psychoterapeutką Grażyną. Na spotkaniu pojawia się również były mąż Małgorzaty, Andrzej, który przylatuje specjalnie z Australii – i tym razem nie jest sam. Atmosfera spotkania szybko wymyka się spod kontroli, a dawne konflikty i nowe romanse prowadzą do nieoczekiwanych konsekwencji – tym razem z udziałem lokalnej policji!
„Teściowie 3” to film, który pokaże, że nawet chrzciny mogą zamienić się w pole rodzinnych bitew, a zdrada nie dzieli tak mocno jak… święty sakrament!
Premiera cyklu już 8 września-przedpremierowo pokażemy Wam film "Teściowie 3", a gościem specjalnym będzie sam Marcin Dorociński.
To wyjątkowa okazja, by raz w miesiącu obejrzeć ważny polski film, a następnie przenieść się „za kulisy” jego powstawania.
Na każdym spotkaniu zaprosimy Was w świat twórczyń i twórców – reżyserek i reżyserów, aktorek i aktorów, scenarzystek i scenarzystów i operatorek i operatorów, producentek i producentów – by poznać historie, które nie trafiają na ekran: zabawne anegdoty z planu, tajemnice produkcji, decyzje artystyczne, które zmieniły obraz, a także wszystko to, co milknie wraz z dźwiękiem klapsa filmowego.
To wyjątkowa okazja, by poznać ludzi stojących przed i za kamerą, odkryć proces tworzenia filmu i poczuć jego magię od kuchni.
„Lunatycy. Kino i Rozmowa” to nie tylko seans – to rozmowa, opowieść i doświadczenie, które pozwala spojrzeć na kino w nowy sposób.
To spotkanie z historią, pasją i twórczym światem polskiego kina.
To kino z zupełnie nowej strony!
--------------------------------------------
Cykl prowadzi znany i lubiany przez widzów dziennikarz filmowy Marcin Radomski. Twórca kanału "KinoRozmowa".
Marcin w naturalny sposób łączy twórców z widzami- oddaje głos, zaprasza do rozmowy i tworzy przestrzeń, w której każdy czuje się wysłuchany, ale nigdy nie zmuszany.
---------------------------------------------
W programie: przedpremierowy pokaz filmu „Teściowie 3”, a po seansie rozmowa z Marcinem Dorocińskim – jednym z najbardziej cenionych polskich aktorów.
----------------------------------------------
Kolejne odsłony cyklu:
• Październik: Chopin, Chopin
• Listopad: Dom Dobry
• Grudzień: Ministranci
„Teściowie 3”
W trzeciej części komediowego hitu „Teściowie” ponownie spotykamy się z rodziną, która tym razem zjeżdża się do spokojnego ośrodka na prowincji na chrzciny. Wanda i Tadeusz organizują uroczystość, na którą zapraszają Małgorzatę wraz z przyjaciółką, psychoterapeutką Grażyną. Na spotkaniu pojawia się również były mąż Małgorzaty, Andrzej, który przylatuje specjalnie z Australii – i tym razem nie jest sam. Atmosfera spotkania szybko wymyka się spod kontroli, a dawne konflikty i nowe romanse prowadzą do nieoczekiwanych konsekwencji – tym razem z udziałem lokalnej policji!
„Teściowie 3” to film, który pokaże, że nawet chrzciny mogą zamienić się w pole rodzinnych bitew, a zdrada nie dzieli tak mocno jak… święty sakrament!

Moi synowie
Pierre, lat 50, samotnie wychowuje dwóch synów. Są ze sobą bardzo zżyci. Najmłodszy Louis wkrótce opuści dom, by wyjechać na uniwersytet do Paryża. Nieco starszy Fus staje się coraz bardziej skryty. Zafascynowany przemocą, zaczyna działać w skrajnie prawicowych grupach ekstremistycznych, co jest nie do przyjęcia dla jego ojca. Wiele ich łączy, ale i dzieli, miłość i nienawiść, dopóki nie dojdzie do tragedii

Paw zwyczajny
Kochający syn, lojalny przyjaciel, błyskotliwy kompan na wieczorne wyjście, najfajniejszy tata – Matthias sprawdzi się w każdej roli. Nic dziwnego, że ów przystojny, obyty, szarmancki pracownik jest podporą firmy wynajmującej na godziny dobrych synów, fajnych tatusiów, najlepszych przyjaciół.
Paw zwyczajny, czyli nadzwyczajny debiut Austriaka Bernharda Wengera, przebój weneckiego Tygodnia Krytyki, to film, który zapewni doborowe towarzystwo, humor z najwyższej półki, błyskotliwy społeczny komentarz i dawkę – taką w sam raz – refleksji o zagubionej tożsamości. Nie dość, że jest ujmujący, inteligentny i dowcipny, to jeszcze świetnie wygląda – Paw… po prostu jest jak Matthias!
Paw zwyczajny, czyli nadzwyczajny debiut Austriaka Bernharda Wengera, przebój weneckiego Tygodnia Krytyki, to film, który zapewni doborowe towarzystwo, humor z najwyższej półki, błyskotliwy społeczny komentarz i dawkę – taką w sam raz – refleksji o zagubionej tożsamości. Nie dość, że jest ujmujący, inteligentny i dowcipny, to jeszcze świetnie wygląda – Paw… po prostu jest jak Matthias!

Przyjaciółki
Trzy przyjaciółki — Alice, Joan i Rebecca — wiodą spokojne życie w Lyonie. Pewnego dnia Joan wyznaje Alice, że już nie kocha swojego męża, Victora. Alice próbuje ją uspokoić, przekonując, że miłość to nie wszystko, a udany związek można zbudować bez wielkiej namiętności, tak jak ona ze swoim partnerem Erikiem. Tymczasem Rebecca coraz więcej czasu spędza na spotkaniach z tajemniczym kochankiem. Kiedy Victor, mąż Joan, nagle znika bez śladu, życie trójki przyjaciółek wywraca się do góry nogami, a ich losy splatają się ze sobą jeszcze silniej niż dotychczas.

Sorry, Baby
Agnes (reżyserka Eva Victor), młoda wykładowczyni literatury, wrażliwa i dowcipna, próbuje powrócić do równowagi psychicznej po szokującej zdradzie ze strony osoby, której ufała. Wsparcie znajduje w przyjaciółce Lydie (Naomi Ackie) oraz w nieśmiałym sąsiedzie Gavinie (Lucas Hedges).
„Sorry, Baby” to zaskakująco zabawna opowieść o tym, jak żyć, gdy grunt usuwa ci się spod nóg i jak sobie radzić z pamięcią złych wydarzeń.
„Sorry, Baby” to zaskakująco zabawna opowieść o tym, jak żyć, gdy grunt usuwa ci się spod nóg i jak sobie radzić z pamięcią złych wydarzeń.

Sorry, Baby
Agnes (reżyserka Eva Victor), młoda wykładowczyni literatury, wrażliwa i dowcipna, próbuje powrócić do równowagi psychicznej po szokującej zdradzie ze strony osoby, której ufała. Wsparcie znajduje w przyjaciółce Lydie (Naomi Ackie) oraz w nieśmiałym sąsiedzie Gavinie (Lucas Hedges). „Sorry, Baby” to zaskakująco zabawna opowieść o tym, jak żyć, gdy grunt usuwa ci się spod nóg i jak sobie radzić z pamięcią złych wydarzeń.

SPOTKANIE Z PROF. LECHEM KORNISZEWSKIM I RYSZARDEM WARECKIM
Fundacja Himalaizmu Polskiego im. Andrzeja Zawady zaprasza na spotkanie z prof. Lechem Korniszewskim i Ryszardem Wareckim.
Udział w wydarzeniu to okazja do rozmowy ze świadkami historii polskiego himalaizmu i możliwość zadania pytań o fakty i kulisy wypraw sprzed lat. Prof. Lech Korniszewski był lekarzem Wandy Rutkiewicz i ma mnóstwo historii do opowiedzenia m.in. o losach wiosennej wyprawy na Everest. A Ryszard Warecki przez obiektyw kamery obserwował m.in. Wandę Rutkiewicz, Jurka Kukuczkę czy Krzysztofa Wielickiego. Częścią spotkania będzie projekcja unikatowych, niepublikowanych dotąd archiwalnych materiałów filmowych z legendami światowego himalaizmu.
Spotkanie będzie połączone z premierą dwóch książek: „Lekarz w Himalajach” autorstwa prof. Lecha Korniszewskiego oraz „Nie ma jak pod górę” autorstwa Ryszarda Wareckiego. Co łączy te dwie publikacje? Co je dzieli? Jak trudne było stworzenie podsumowania górskiej działalności przez autorów? Spotkanie poprowadzi Stanisław Pisarek z wydawnictwa STAPIS.
Po spotkaniu i pokazach filmowych materiałów archiwalnych będziecie Państwo mogli spotkać się i porozmawiać z prof. Lechem Korniszewskim i Ryszardem Wareckim we foyer kina LUNA. To będzie czas na nabycie książek, otrzymanie pamiątkowego wpisu od autorów, zrobienie sobie zdjęć, wymianę myśli i uśmiechów. Już teraz serdecznie zapraszamy na wspólne spędzenie poniedziałkowego wieczoru.
prof. LECH KORNISZEWSKI - wybitny genetyk, lekarz wyprawowy, kierownik i uczestnik wielu legendarnych wypraw w najwyższe góry świata i członek Honorowej Rady Fundacji Himalaizmu Polskiego im. Andrzeja Zawady. W 1960 r. ukończył studia na warszawskiej Akademii Medycznej. W 1969 roku obronił pracę doktorską, w 1983 został habilitowany, a w 1996 otrzymał nominację na profesora. Od 1981 roku do emerytury w październiku 2006 kierował II Katedrą Pediatrii oraz Kliniką Diabetologii Dziecięcej i Wad Wrodzonych. Swoje życie zawodowe łączył z wielką pasją, jaką były wyprawy w najwyższe góry świata. W latach 1978–1989 uczestniczył jako lekarz w 10. ekspedycjach, w tym w dwóch jako ich kierownik. W latach 1980–1990 był przewodniczącym komisji lekarskiej Polskiego Związku Alpinizmu.
RYSZARD WARECKI - himalaista, filmowiec, biznesmen, wydawca, realizator filmów dokumentalnych o najważniejszych polskich wyprawach wysokogórskich. Młodość spędził w Krośnie, a w 1971 roku przeniósł się do Katowic, gdzie studiował na Politechnice Śląskiej i angażował się w harcerski Klub Taternicki oraz Klub Wysokogórski. Jako pierwszy Polak w 1987 roku zdobył Sziszapangmę (8047 m n.p.m.), kończąc erę zdobywania 14 ośmiotysięczników przez Polaków. Tworzył filmy dokumentalne o najważniejszych polskich wyprawach wysokogórskich, które organizował wspólnie z Jerzym Kukuczką, Arturem Hajzerem i innymi polskimi himalaistami. Stworzył także bogate archiwum filmowe dokumentujące lata 70. i 80., które w dużej części obejmowało wywiady z najważniejszymi osobami związanymi z górami w Polsce.
Udział w wydarzeniu to okazja do rozmowy ze świadkami historii polskiego himalaizmu i możliwość zadania pytań o fakty i kulisy wypraw sprzed lat. Prof. Lech Korniszewski był lekarzem Wandy Rutkiewicz i ma mnóstwo historii do opowiedzenia m.in. o losach wiosennej wyprawy na Everest. A Ryszard Warecki przez obiektyw kamery obserwował m.in. Wandę Rutkiewicz, Jurka Kukuczkę czy Krzysztofa Wielickiego. Częścią spotkania będzie projekcja unikatowych, niepublikowanych dotąd archiwalnych materiałów filmowych z legendami światowego himalaizmu.
Spotkanie będzie połączone z premierą dwóch książek: „Lekarz w Himalajach” autorstwa prof. Lecha Korniszewskiego oraz „Nie ma jak pod górę” autorstwa Ryszarda Wareckiego. Co łączy te dwie publikacje? Co je dzieli? Jak trudne było stworzenie podsumowania górskiej działalności przez autorów? Spotkanie poprowadzi Stanisław Pisarek z wydawnictwa STAPIS.
Po spotkaniu i pokazach filmowych materiałów archiwalnych będziecie Państwo mogli spotkać się i porozmawiać z prof. Lechem Korniszewskim i Ryszardem Wareckim we foyer kina LUNA. To będzie czas na nabycie książek, otrzymanie pamiątkowego wpisu od autorów, zrobienie sobie zdjęć, wymianę myśli i uśmiechów. Już teraz serdecznie zapraszamy na wspólne spędzenie poniedziałkowego wieczoru.
prof. LECH KORNISZEWSKI - wybitny genetyk, lekarz wyprawowy, kierownik i uczestnik wielu legendarnych wypraw w najwyższe góry świata i członek Honorowej Rady Fundacji Himalaizmu Polskiego im. Andrzeja Zawady. W 1960 r. ukończył studia na warszawskiej Akademii Medycznej. W 1969 roku obronił pracę doktorską, w 1983 został habilitowany, a w 1996 otrzymał nominację na profesora. Od 1981 roku do emerytury w październiku 2006 kierował II Katedrą Pediatrii oraz Kliniką Diabetologii Dziecięcej i Wad Wrodzonych. Swoje życie zawodowe łączył z wielką pasją, jaką były wyprawy w najwyższe góry świata. W latach 1978–1989 uczestniczył jako lekarz w 10. ekspedycjach, w tym w dwóch jako ich kierownik. W latach 1980–1990 był przewodniczącym komisji lekarskiej Polskiego Związku Alpinizmu.
RYSZARD WARECKI - himalaista, filmowiec, biznesmen, wydawca, realizator filmów dokumentalnych o najważniejszych polskich wyprawach wysokogórskich. Młodość spędził w Krośnie, a w 1971 roku przeniósł się do Katowic, gdzie studiował na Politechnice Śląskiej i angażował się w harcerski Klub Taternicki oraz Klub Wysokogórski. Jako pierwszy Polak w 1987 roku zdobył Sziszapangmę (8047 m n.p.m.), kończąc erę zdobywania 14 ośmiotysięczników przez Polaków. Tworzył filmy dokumentalne o najważniejszych polskich wyprawach wysokogórskich, które organizował wspólnie z Jerzym Kukuczką, Arturem Hajzerem i innymi polskimi himalaistami. Stworzył także bogate archiwum filmowe dokumentujące lata 70. i 80., które w dużej części obejmowało wywiady z najważniejszymi osobami związanymi z górami w Polsce.

Together
Zakochani Millie i Tim wprowadzają się do pięknego domu w idyllicznej małej miejscowości. Wszystko wskazuje na to, że tu ich uczucie będzie mogło w pełni rozkwitnąć. Jednak na skutek pewnego pozornie drobnego incydentu wszystko, co ich łączy zaczyna przybierać niepokojącą formę. Ich związek, ich życie, ich ciała wkrótce ulegną przerażającej transformacji.

Trzy miłości
Śmiało, zmysłowo i bezkompromisowo – oto „Trzy miłości”, najnowszy film Łukasza Grzegorzka („Moje wspaniałe życie”, „Kamper”) – reżysera, który wie, że życie nie składa się z prostych równań. Bo co, jeśli jeden plus jeden równa się trzy?
Lena (Marta Nieradkiewicz), czterdziestoletnia aktorka, świeżo po rozwodzie, chce ułożyć swoje życie na nowo. Gotowa na zmiany, szybko wpada w objęcia tętniącej nocnym życiem Warszawy, a zaraz potem Kundla (Mieszko Chomka) – młodego, charyzmatycznego studenta. Ich związek to eksplozja namiętności, w której stopniowo rozmywają się granice między bliskością i pożądaniem. Tymczasem Jan (Marcin Czarnik), były mąż Leny i ceniony prawnik, nie potrafi pogodzić się z końcem ich małżeństwa. Aplikacja szpiegowska zainstalowana na telefonie Leny oraz wynajęte mieszkanie naprzeciw jej okien stają się narzędziami kontroli nad nią. Czy to jeszcze nieszczęśliwa miłość, czy już niebezpieczna obsesja.
Balansując między romansem a erotycznym thrillerem, Grzegorzek tworzy zmysłowy, prowokujący – ale z charakterystyczną dla siebie szczyptą humoru – portret relacji we współczesnym świecie. To opowieść o tym, że miłość może być piękna, toksyczna, szalona i nieprzyzwoicie prawdziwa. A niektóre pary potrzebują trzeciej szansy.
Na ekranie lśni aktorski trójkąt: znakomitym Marcie Nieradkiewicz („Przepiękne!”, „Zjednoczone stany miłości”) i Marcinowi Czarnikowi (serial „Aktorzy”, „Kler”) towarzyszy charyzmatyczny debiutant Mieszko Chomka, który doskonale ukazuje cienką linię dzielącą zagubionego człowieka pragnącego miłości od nieliczącego się z uczuciami innych niedojrzałego dzieciaka. Pulsujące kolorami zdjęcia Weroniki Bilskiej uwieczniły jedne z najpiękniejszych i najśmielszych scen erotycznych w polskim kinie. Jej kamera prowadzi widza przez intymny taniec trzech ciał tak, że czuć ich ciepło i wszechogarniające pożądanie. Całość dopełnia wyjątkowa ścieżka dźwiękowa, skomponowana na potrzeby filmu przez Steeza83, w tym utwór „Miłość!” w wykonaniu Ralpha Kaminskiego.
Lena (Marta Nieradkiewicz), czterdziestoletnia aktorka, świeżo po rozwodzie, chce ułożyć swoje życie na nowo. Gotowa na zmiany, szybko wpada w objęcia tętniącej nocnym życiem Warszawy, a zaraz potem Kundla (Mieszko Chomka) – młodego, charyzmatycznego studenta. Ich związek to eksplozja namiętności, w której stopniowo rozmywają się granice między bliskością i pożądaniem. Tymczasem Jan (Marcin Czarnik), były mąż Leny i ceniony prawnik, nie potrafi pogodzić się z końcem ich małżeństwa. Aplikacja szpiegowska zainstalowana na telefonie Leny oraz wynajęte mieszkanie naprzeciw jej okien stają się narzędziami kontroli nad nią. Czy to jeszcze nieszczęśliwa miłość, czy już niebezpieczna obsesja.
Balansując między romansem a erotycznym thrillerem, Grzegorzek tworzy zmysłowy, prowokujący – ale z charakterystyczną dla siebie szczyptą humoru – portret relacji we współczesnym świecie. To opowieść o tym, że miłość może być piękna, toksyczna, szalona i nieprzyzwoicie prawdziwa. A niektóre pary potrzebują trzeciej szansy.
Na ekranie lśni aktorski trójkąt: znakomitym Marcie Nieradkiewicz („Przepiękne!”, „Zjednoczone stany miłości”) i Marcinowi Czarnikowi (serial „Aktorzy”, „Kler”) towarzyszy charyzmatyczny debiutant Mieszko Chomka, który doskonale ukazuje cienką linię dzielącą zagubionego człowieka pragnącego miłości od nieliczącego się z uczuciami innych niedojrzałego dzieciaka. Pulsujące kolorami zdjęcia Weroniki Bilskiej uwieczniły jedne z najpiękniejszych i najśmielszych scen erotycznych w polskim kinie. Jej kamera prowadzi widza przez intymny taniec trzech ciał tak, że czuć ich ciepło i wszechogarniające pożądanie. Całość dopełnia wyjątkowa ścieżka dźwiękowa, skomponowana na potrzeby filmu przez Steeza83, w tym utwór „Miłość!” w wykonaniu Ralpha Kaminskiego.

Złodziej z przypadku
Hank Thompson (nominowany do Oscara Austin Butler) w liceum był znakomitym zawodnikiem baseballu. Niestety nie może już grać, ale wszystko inne układa się w jego życiu dobrze. Ma wspaniałą dziewczynę (Zoë Kravitz), jest barmanem w nowojorskiej knajpie, a jego ulubiona drużyna walczy o mistrzostwo.
Pewnego dnia sąsiad, Russ (Matt Smith) prosi go, aby zajął się przez parę dni jego kotem. Nagle Hank na swojej drodze spotyka ekipę groźnych gangsterów. Wszyscy chcą go dorwać, ale Hank nie ma pojęcia dlaczego. Musi użyć całego swojego sprytu, aby pozostać przy życiu wystarczająco długo, aby dowiedzieć się o co chodzi…
Pewnego dnia sąsiad, Russ (Matt Smith) prosi go, aby zajął się przez parę dni jego kotem. Nagle Hank na swojej drodze spotyka ekipę groźnych gangsterów. Wszyscy chcą go dorwać, ale Hank nie ma pojęcia dlaczego. Musi użyć całego swojego sprytu, aby pozostać przy życiu wystarczająco długo, aby dowiedzieć się o co chodzi…
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.