Poniedziałek 09/06/2025
Diva Futura
Dramat | 125 min
To historia wrażliwych i ambitnych kobiet z nieposkromioną potrzebą wolności, które zatrudniają się w agencji porno. Ilona, znana jako Cicciolina, to misjonarka miłości i obrończyni wolności, Moana – ambitna idealistka, na każdym kroku mierząca się z pogardą, a Eva – romantyczka po przejściach.
Jest także Debora, która przychodzi do agencji, myśląc o chwilowej pracy asystentki, ale zostaje tam przez dziesięć lat, znajdując drugą rodzinę. Nad całością czuwa Riccardo, założyciel agencji, wizjoner, powiernik i przyjaciel.
Byli amoralni, nigdy niemoralni. Zobacz, jak pierwsze na świecie gwiazdy porno żyły według własnych zasad, mierząc się z zaszufladkowaniem i niezrozumieniem społeczeństwa.
Film „Diva Futura” prezentowany był w konkursie głównym MFF w Wenecji w 2024 roku. czytaj więcej
Jest także Debora, która przychodzi do agencji, myśląc o chwilowej pracy asystentki, ale zostaje tam przez dziesięć lat, znajdując drugą rodzinę. Nad całością czuwa Riccardo, założyciel agencji, wizjoner, powiernik i przyjaciel.
Byli amoralni, nigdy niemoralni. Zobacz, jak pierwsze na świecie gwiazdy porno żyły według własnych zasad, mierząc się z zaszufladkowaniem i niezrozumieniem społeczeństwa.
Film „Diva Futura” prezentowany był w konkursie głównym MFF w Wenecji w 2024 roku. czytaj więcej
Fenicki układ
Czarna komedia | 105 min
Fabuła filmu, jak na thriller szpiegowski przystało, pozostaje tajemnicą, ale pewnym jest, że fani Wesa Andersona dostaną dokładnie to, za co kochają jego filmy czyli symetryczne ujęcia, humor, dobrową obsadę, wyjątkowe zwroty akcji i moralne dylematy.
Do najważniejszych filmów Wesa Andersona należą Genialny klan, Grand Budapest Hotel, Fantastyczny Pan Lis, Pociąg do Darjeeling czy Kochankowie z księżyca. Jego filmy przedstawiają światy przypominające domki dla lalek, wypełnione najdrobniejszymi szczegółami w każdym kadrze, dzięki czemu nawet ponowne seanse obfitują w nowe odkrycia.
Fenicki układ oparty na historii napisanej przez Wesa Andersona i Romana Coppolę zadebiutuje w konkursie głównym na tegorocznym festiwalu w Cannes.
W niesamowitej obsadzie zobaczymy m.in. Benicio del Toro, Mię Threapleton, Michaela Cera, Riza Ahmeda, Toma Hanksa, Bryana Cranstona, Mathieu Amalrica, Richarda Ayoade, Jeffreya Wrighta, Scarlett Johansson, Benedicta Cumberbatcha, Ruperta Frienda i Hope Davis. czytaj więcej
Do najważniejszych filmów Wesa Andersona należą Genialny klan, Grand Budapest Hotel, Fantastyczny Pan Lis, Pociąg do Darjeeling czy Kochankowie z księżyca. Jego filmy przedstawiają światy przypominające domki dla lalek, wypełnione najdrobniejszymi szczegółami w każdym kadrze, dzięki czemu nawet ponowne seanse obfitują w nowe odkrycia.
Fenicki układ oparty na historii napisanej przez Wesa Andersona i Romana Coppolę zadebiutuje w konkursie głównym na tegorocznym festiwalu w Cannes.
W niesamowitej obsadzie zobaczymy m.in. Benicio del Toro, Mię Threapleton, Michaela Cera, Riza Ahmeda, Toma Hanksa, Bryana Cranstona, Mathieu Amalrica, Richarda Ayoade, Jeffreya Wrighta, Scarlett Johansson, Benedicta Cumberbatcha, Ruperta Frienda i Hope Davis. czytaj więcej
Gaucho Gaucho
Dokumentalny | 85 min
Najnowszy film Michaela Dwecka i Gregory'ego Kershawa, twórców uwielbianych i nagradzanych na całym świecie Truflarzy.
Tym razem reżyserzy przenoszą nas do dzikich krajobrazów północno-zachodniej Argentyny, gdzie zagłębiamy się w życie gauchos — ludzi, którzy żyją według własnych zasad, z dala od współczesnego świata, czerpiąc radość z prostego życia. Podnosząca na duchu opowieść o wolności, pasji i niezwykłej więzi między człowiekiem a naturą. Piękny, szczery, autentyczny film, który pozwala się na chwilę zatrzymać i docenić życie. czytaj więcej
Tym razem reżyserzy przenoszą nas do dzikich krajobrazów północno-zachodniej Argentyny, gdzie zagłębiamy się w życie gauchos — ludzi, którzy żyją według własnych zasad, z dala od współczesnego świata, czerpiąc radość z prostego życia. Podnosząca na duchu opowieść o wolności, pasji i niezwykłej więzi między człowiekiem a naturą. Piękny, szczery, autentyczny film, który pozwala się na chwilę zatrzymać i docenić życie. czytaj więcej
Girls Will Be Girls
Dramat | 118 min
W elitarnej szkole z internatem w Indiach 16-letnia Mira próbuje odnaleźć siebie – w cieniu surowej, kontrolującej matki i w społeczeństwie, które nie daje dziewczynom prawa do gniewu ani pragnień. Romans z nowym uczniem uruchamia lawinę zmian, które na zawsze odmienią życie obu kobiet. Nagradzany debiut Shuchi Talati to szczera, bezkompromisowa opowieść o dojrzewaniu, władzy, seksualności i kobiecej wolności. Film zdobył 3 nagrody na festiwalu Sundance 2024, w tym Nagrodę Publiczności, i był pokazywany na najważniejszych festiwalach świata. GIRL WILL BE GIRLS to film dla widzów i widzek szukających kina odważnego, energetycznego i szczerego – zarówno młodzieży, jak i dorosłych. Docenią go wszyscy, ceniący ambitne kino z pazurem, poruszające tematy tabu i pokazujące nowe perspektywy. czytaj więcej
Innego końca nie będzie
Dramat psychologiczny | 85 min
Zwycięzca plebiscytu publiczności w kategorii „film fabularny” 40. Warszawskiego Festiwalu Filmowego. Zobacz zwiastun filmu „Innego końca nie będzie”, pełnej szczerych emocji opowieści o nadziei na przyszłość, odbudowie rodzinnych relacji i sile wspomnień. Na ekranie zobaczymy gwiazdę serialu „Morderczynie” – Maję Pankiewicz, czterokrotną laureatkę Orłów – Agatę Kuleszę, docenionego przez widzów serialu „1670” Bartłomieja Topę, a także Sebastiana Delę („#BringBackAlice”), Cezarego Łukaszewicza („Chłopi”) i Klementynę Karnkowską („Wyrwa”).
Po dłuższej nieobecności, Ola, najstarsza z trójki rodzeństwa, postanawia wrócić w rodzinne strony. Chociaż na pierwszy rzut oka wszystko wygląda znajomo, to w rzeczywistości życie jej bliskich ruszyło dalej. Mama ma nowego partnera, w garażu brakuje ulubionego samochodu taty, a rodzinny dom wkrótce ma zostać sprzedany. Relacje z bratem, siostrą i matką są dalekie od ideału. Ola wie, że to ostatni moment, aby pogodzić się z przeszłością i zacząć żyć na nowo. Pomogą w tym pełne ciepłych wspomnień rodzinne kasety video i zdjęcia znalezione na strychu. czytaj więcej
Po dłuższej nieobecności, Ola, najstarsza z trójki rodzeństwa, postanawia wrócić w rodzinne strony. Chociaż na pierwszy rzut oka wszystko wygląda znajomo, to w rzeczywistości życie jej bliskich ruszyło dalej. Mama ma nowego partnera, w garażu brakuje ulubionego samochodu taty, a rodzinny dom wkrótce ma zostać sprzedany. Relacje z bratem, siostrą i matką są dalekie od ideału. Ola wie, że to ostatni moment, aby pogodzić się z przeszłością i zacząć żyć na nowo. Pomogą w tym pełne ciepłych wspomnień rodzinne kasety video i zdjęcia znalezione na strychu. czytaj więcej
Lilo & Stitch
Familijny | Komedia | 108 min
Nowa aktorska wersja klasycznego animowanego hitu Disneya z 2002 roku, „Lilo i Stich”, to pełna humoru i wzruszeń historia o samotnej dziewczynce i fascynującym przybyszu z odległej galaktyki, który pomaga jej odbudować rozbitą rodzinę. Film wyreżyserował Dean Fleischer Camp, nominowany do Oscara® twórca uznanego animowanego dzieła „Marcel the Shell with Shoes On”. W obsadzie znaleźli się Maia Kealoha, Sydney Elizabeth Agudong, Billy Magnussen, Tia Carrere, Hannah Waddingham, Chris Sanders, a także Courtney B. Vance i Zach Galifianakis. Producentami są Jonathan Eirich i Dan Lin, a funkcję producentów wykonawczych pełnią Tom Peitzman i Ryan Halprin. czytaj więcej
Próba łuku
Dramat psychologiczny | 75 min
Historia pary młodych Polaków Krzysztofa i Marty, która spędza kilkanaście dni urlopu na greckiej wysepce Tassos. Po sezonie, w atmosferze schyłku lata, pod szarym niebem, wysepka pokazuje inną niż zwyczajowo rajska twarz. Podczas kąpieli w morzu Krzysztof zostaje seksualnie zaatakowany przez starszego od siebie, przystojnego, wysportowanego Niemca. Chłopak próbuje ukryć przed swoją dziewczyną i przed samym sobą uczucia i myśli które sprowokowało to zdarzenie, ale Anna wyczuwa i demaskuje jego nieszczerość. Przy alkoholu pada o kilka słów za dużo. Krzysiek znika a Marta rozpoczyna poszukiwanie ukochanego. To co odkryje i zrozumie podczas tych poszukiwań zmieni jej życie. czytaj więcej
Wszystkie odcienie światła
Dramat | Romans | 118 min
„Wszystkie odcienie światła” to zdobywca Grand Prix na festiwalu w Cannes i pierwszy od trzydziestu lat indyjski tytuł w canneńskim konkursie. Uznany najwybitniejszym filmem roku przez czołowe stowarzyszenia amerykańskich krytyków, fabularny debiut Payal Kapadii uwodzi zmysłową atmosferą, lirycznym tonem i poetyckim stylem narracji. To malowany granatem monsunowego nieba i błękitem folii chroniącej przed deszczem uliczne stoiska, fascynujący portret Mumbaju, blues dla samotnych w miejskim tłumie, a przede wszystkim opowieść o współczesnych Indiach widzianych oczami trzech kobiet. I rzecz o kobiecej solidarności w świecie, który chciałby je poróżnić.
Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos.
Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina. czytaj więcej
Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos.
Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina. czytaj więcej